sunnuntai 11. helmikuuta 2018

11.2.2018 Kisatreenit ja Demin kisaamisen pohdintaa

Oltiin tänään Hannan järjestämissä koiratanssin kisatreeneissä. Erityisessä huomiossa oli Demi näissä treeneissä ja vaikka saatiin hyviä pätkiä jopa niin että yleisöä seisoi kehän sisäpuolella, Demi välillä vilkuili. Toisella kierroksella vedettiin niin että yleisöä ei ollut kehässä ja Demi näki koko ajan että mulla on lihapullan palanen kädessä, sitten Demi teki tosi hienosti ja iloisesti :) 

Vaikka Demi onkin nyt kisatauolla määrittelemättömän ajan, olen alkanut miettiä että Demi ei aktiivisesti kisaisi enää ollenkaan. Silloin tällöin voitaisiin jossain lähikisoissa käydä, mutta kisat jäisivät vähäisiksi Demin osalta. Yritin saada kisajännitystä päälle ennen Demin esitystä ja aika hyvin siinä onnistuin. Toisella kierroksella Demi ei olisi halunnut enää tulla häkistä ja kun oli kotiinlähdön aika, Demi vain mulkoili häkin perältä. Ilmeisesti myös mun stressi väsyttää Demiä, Demi on ollut aina tosi herkkä mun stressaamiselle kisoissa ja se on heijastunut aina kisasuoritukseen. Lisäksi kisoissa Demin suoritus pohjautuu paljolti siihen, kauanko Demi luulee mulla olevan nameja mukana. Heti kun Demi tajuaa namien puutteen, tilanne lässähtää. 

Voi siis olla että Demi käy jatkossa vain tosi harvakseltaan kisoissa, möllikisoissa toki käydään jotta saadaan namien kanssa positiivista kisakokemusta. Demi tykkää kuitenkin treenata ja treeneissä se Demin ilo näkyy, se vaan ikävästi häviää usein kisoissa. Eikä ole järkeä kisata jos Demi ei tykkää siitä, Demin tuntemuksien mukaan mennään :)

Hanin kanssa eka kierros meni aika plörinäksi oman hölmöilyni takia mutta toinen kierros meni Hanin kanssa hienosti ja olen tyytyväinen :) Jos ja kun Demin kanssa en enää kisaa, pystyn myös paremmin keskittymään Hanin kisaamiseen, Demi toki käy kaikissa treeneissä mukana ja saa nauttia koiratanssista treenien muodossa :) 

 Hani
 Demi
Demi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti