tiistai 5. elokuuta 2014

31.7-4.8 Jönköping, Ruotsi

Lähdimme matkaan torstaina aamulaivalla kohti Ruotsia. Demi oli jo konkari laivalla matkustuksessa (matka Pärnuun) mutta pääsi tällä reissulla ekaa kertaa hyttiin :) Demi oli hytissä kuin kotonaan. Demi on kyllä todellinen laivakoira, Demistä näki että se nautti olla laivalla. :)
 Hytin ikkunalla
 Demi varasi alapunkan vaikka päiväristeilyllä ei juuri nukuttukkaan :D
 Kannella Demi antoi merituulen tuivertaa vasten kirsua
 Ikkunalauta oli Demin ehdoton suosikkipaikka!
 Demi oli ihan innoissaan matkasta ja alkoi leikkiä Gorillalla laivamatkan aikana :D
 Saavuimme iltasella Tukholmaan ja siitä automme starttasi kohti Jönköpingiä. Ajomatkaa oli kolmisen tuntia ja saavuimme hotellille iltakymmenen tienoilla. Seuraavana aamuna oli aikainen herätys näyttelypaikalle ja matka väsytti joten painuimme melkein heti pehkuihin kun saavuimme hotellille.
 Demi tutkii hotellin sänkyä
 Ilta painui mailleen Jönköpingissä
 Aamu sarasti kauniina ja Lenni piti huolen että heräämme tarpeeksi aikaisin :) Lähdimme näyttelypaikalle autolla vaikka ajomatkaa oli vain viisi minuuttia. Perjantain näyttelyssä Demille tuli EH, tuomari tykkäsi Demistä kovasti mutta oli tarkka hampaista ja totesi Demin hammaspuutoksen laskevan sijoitusta. Ihmeekseni arvostelussa luki että Demiltä puuttuisi 3 hammasta, vaikka niitä puuttuu vain 2. Hotellilla tutkin Demin hampaat eikä sieltä kyllä kolmea puutu. No, eipä sen väliä koska hammaspuutos on hammaspuutos vaikka puuttuisi vain yksi hammas. Tässä Demin arvostelu:

Perjantai
VAL EH, VAK1
4-vuotias. Saksipurenta, puuttuu 3 hammasta. Hyvän tyyppinen, lyhyt vartaloinen. Erinomainen turkin laatu. Ihastuttava pää. Tummat silmät. Hyvinasettuneet korvat. Erinomainen lantio. Tarpeeksi rintaa. Hyvä luusto. Hyvä kaula. Tyypillinen liikkuminen

Näyttelyn jälkeen lähdimme takaisin hotellille ja sen jälkeen tutkimaan kaupunkia.
 Risteys. Valkeakoskelle ollaan menossa parin viikon päästä, sinne oli tuolta muutama kilometri :)
 Kaupungilla oli monia taideteos patsaita
 Demi linnoituksen reunalla

Päivä oli lämmin ja veimme Demin takaisin hotellille lepäilemään. Jatkoimme vielä kaupungin tutkimista Demin nukkuessa :) Ehdimme myös tutkailla kartasta kävelyreittiä näyttelypaikalle.

Seuraavana aamuna lähdimme kävellen matkaan näyttelypaikalle. Reittimme kulki suurimmaksi osaksi suuren järven rantaa pitkin. Järvi oli niin suuri että se näytti ihan mereltä kun rannalle oli tehty kunnon rantahiekka beach :) Matkaa oli kolmisen kilometriä jalkaisin emmekä halunneet väsyttää Demiä liikaa ennen kehiä. Opetimme Demin matkalla olemaan Lennin vaunujen alakorissa :D Alkuun Demi hyppeli sieltä pois mutta parin kerran jälkeen tajusi että tämähän on ihan kiva juttu :)
 Vauhti päällä rattaissa :)
 Demi viihtyikin alakorissa niin hyvin että tyttö piti houkutella namien avulla sieltä pois että saatiin Demi kehään :D
 Kehässä. Demi meni jokaisena päivänä kehässä todella hyvin. Demi käveli nätisti ja seisoi hyvin! :)
 Lauantaina Demi sijoittui paras narttu kolmoseksi ja sai varacacibin. Niin lähellä mutta niin kaukana.. Pahus! No, hieno sijoitus kuitenkin :) Tässä Demin arvostelu:

Lauantai
VAL ERI, VAK1, SA, PN3, VARACACIB
Elegantti miellyttävä narttu. Hyvän mallinen pää. Hyvät korvat ja ilme. Erinomainen ylälinja. Hyvä rintakehä. Hyvä luusto. Riittävät kulmaukset. Hyvä askel. Hyvä karvanlaatu.

Kävelimme takaisin hotellille (kyllä, nyt Demi käveli ihan itse :D) ja hotellilla Demi sai jäädä lepäilemään kun lähdimme taas muun perheen voimin tutkimaan Jönköpingiä ja syömään.
 Hotellimme kadulta kuvattuna
 Demi oli tosi väsynyt.
 Kun tulimme takaisin hotellille, Demillä riitti taas puhtia ja leikimme pallolla.
 Demin Gorilla oli juuri menettämässä toista kättään, se roikkui enää hiuskarvan varassa :D
 Lähellä sijaitseva kirkko.
 Demin leikkiessä Gorillalla, sen käsi irtosi. Demi oli tilanteesta vähän ihmeissään.
 Illalla Demi oli superväsynyt.
 Sunnuntaina aamulla lähdimme taas kävellen kohti näyttelypaikkaa. Demi kävi upottamassa tassunsa rantahiekkaan, joskin vain tienvierellä koska rannalle koirat eivät saaneet mennä.
 Ilma oli tihkusateinen joten Demi matkusti taas mielummin Lennin vaunujen alakorissa. Tällä reissulla Demi pysyikin lähestulkoon koko matkan korissa :) Tämä oli kyllä mainio temppu opettaa Demille!! :)
Sunnuntaina kesken skipi kehän taivaalta tuli tummia pilviä ja kunnon kaatosade hetkellisesti. Onneksi kaatosateen aikaan Demi ei ollut kehässä mutta junnuluokan nartut saivat niskaansa saavillisen vettä. Me pysyttelimme sateenvarjon suojissa ja kun Demin vuoro oli astua kehään, ei satanut enää yhtään :) Sunnuntain tuomarin mielestä Demi oli liian pieni, eli tällä reissulla törmäsimme molempiin Demin "näyttelyuran" kompastuskiviin: hammaspuutokseen ja kokoon. Demi on kyllä kokonsa puolesta rotumäärityksen mukainen (3-9kg ja Demi on 4,7kg) mutta jotkut tuomarit ovat olleet sitä mieltä että Demi on liian pieni, toisaalta jotkut tuomarit ovat sanoneet että hyvänkokoinen eli Demin koko on tuomarin mielipiteestä riippuva asia näyttelyissä. Ihmeeksemme Demin turkkia kehuttiin joka päivä vaikka Demillä on karvanlähtö ja pelkäsimme vähän että juuri variseva turkki huonontaa laatua, mutta eipä huonontanut, hyvä niin! :)

Sunnuntai
VAL ERI, VAK3
Erinomainen tyyppi, koko: mittasuhteet. Hieman kevyt tyypiltään. Feminiininen pää. Hieman kapea ja pitkä kuono-osa. Hyvät silmät ja korvat. Saksipurenta. Hyvä kaula ja ylälinja. Kevyt luusto. Riittävä rintakehä. Rotutyypillisesti kulmautunut. Erinomainen lantio ja häntä. Terveet liikkeet. Erittäin hyvä turkki ja väri.

Näyttelypaikalla kävimme vielä katsomassa ruusukekojusta Demille jotain muistoa reissusta ja saimmekin ilmaiseksi kaksi pientä ruusuketta :) Hauska idea Ruotsin kennelliitolta jakaa muistoksi pikkuruusukkeita :)

Joka päivä näimme näyttelypaikalla Ruotsalaisen Faksimil kennelin skipejä. Demin isoisä on Faksimil Lancelot joten osa näistä Faksimileista saattoi olla Demille sukua :)

Demi ja Gorilla hotellihuoneen ikkunalaudalla
 Demi odottaa lupaa ruokailuun
 "Herneitä ei tietenkään voi syödä"
Viimeisenä näyttelypäivänä ostettiin Hanille tuliaiseksi rapiseva apina. Demin piti tarkastaa että lelu on varmasti hyvä :)
Viimeisenä päivänä kävimme vielä kiertelemässä kaupungilla. Demi ja Hovrättstorgetin tykki. Demillä asento kuin armeijakoiralla :D
Demi kukkulan kuninkaana

Hotellimme sijaitsi Hovrättstorgetilla
 Menimme illalla hotellille ja aloimme pakkaamaan tavaroita. Demi ei aikonut pakata vaan käpertyi nojatuoliin lepäilemään.

Aamuyöstä ajoimme Jönköpingistä Tukholmaan ja laivaan nousu alkoi klo 6 aamulla. Demi oli taas laivalla kuin kotonaan :)
 Demin koppalakki
 Demi yläpunkassa
 Demi oli koko reissun hyvin suojeleva Lenniä kohtaan ja aina varmisti ensimmäisenä että Lenni tuli takaisin jos kävimme jossain ilman Demiä. :)
 Laivalta ostimme vielä tytöille sirkuttavan undulaatin, Demi epäili lintua ensin..
 ...mutta alkoi leikkiä sillä hetken päästä :D
 Demi ja muistoruusukkeet :)
Demi pääsi laivalla mukanamme kahvilaan :) Demi kyllä ihmetteli kun Demille ei ostettu mitään kahvilasta!

Saavuttuamme Turkuun, haimme Hanin hoidosta Jessen äidin luota. Voi miten tytöt oli iloisia nähdessään toisensa :) Hanin piti myös nähdä heti että Lenni oli mukana matkassa :) Koko perhe oli koossa taas ja suuntasimme kohti kotia :) Hieno reissu täytyy sanoa! :)